خدمات مالی و مالیاتی

خدمات مالی و مالیاتی

خدمات مالی و مالیاتی

 

خدمات مالی (FINANCIAL SERVICES) مجموعه اقداماتی است که در حوزه مدیریت امور مالی یک بنگاه از پرداخت حقوق و دستمزد و ارائه لیست بیمه و اظهارنامه عملکرد و فصلی و ارزش افزوده تا تنظیم دفاتر قانونی روزنامه و کل و نظارت بر تنظیم صورت های مالی در چرخه حسابداری، انجام می شود تا هیات مدیره و سهامداران، درک درستی از روند سود و زیان بنگاه در یک سال داشته باشند.

اخذ کد اقتصادی شرکت ها

پلمپ دفاتر شرکت ها

و دیگر خدمات مالی و مالیاتی

پیاده سازی  سیستم های اطلاعاتی، بستن حساب و تهیه صورت ها، ثبت اسناد و مدارک حسابداری به  صورت سیستمی و مکانیزه طبق استاندارد های حسابداری و تهیه گزارشات سالانه و نظارت و کنترل مستمر بر حساب ها، از وظایف مشاوران مالی خبره  است. به این ها، بایستی حسابرسی صورت ها و مشاوره حسابرسی داخلی  و حسابرسی عملیاتی و روش های توافقی رسیدگی به صورت ها و خدمات ادرای و پرسنلی و مشاوره عقد قرارداد و تنظیم صورت وضعیت  ها را نیز اضافه کرد تا مشمول جرایم پیش بینی شده قانونی نشویم.

در بحث ارائه این گونه خدمات، با خدمات اداری و پرسنلی نیز مواجه هستیم که بسیاری از بنگاه ها در مدیریت این امور، با مشکلات و چالش هایی مواجه هستند. به خصوص در حوزه کارگزینی، استخدامی، تنظیم قراداد های آزمایشی و تمدیدی و  تجدیدی و انتقال و خرید خدمت پرسنل و تنظیم پرونده های کارگزینی و استخدامی و ثبت نام پرسنل در کد کارگاه و اخذ ردیف پیمان از شعب بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور.

تنظیم لیست حقوق و مزایا و محاسبه آن ها به خصوص در حوزه اضافه کاری در شرکت هایی که شیفت شب و کارکرد در روزهای تعطیل دارند، از جمله این خدمات است که توسط مشاوران حرفه ای و مجرب بایستی صورت بگیرد تا شاهد افزایش اعتراض و شکایت پرسنل به ادارات کار استانی نباشیم.

این گزارش، شما را با اطلاعات جالبی در این حوزه فایننشیال سرویس که از فیلد های جذاب مدیریت بازرگانی در صنعت خدمات امروز ایران و جهان است، آشنا می کند. لینک این گفتار را در شبکه های اجتماعی، در اختیار همکاران خود و سایر پیمانکاران قرار دهید.

منظور از خدمات مالی چیست؟

خدمات مالی در واقع سرویسی است که یک شرکت حسابداری یا حسابرسی که می تواند عضو جامعه حسابداران رسمی یا جامعه حسابرسان نخبه باشد، در اختیار شخصیت های حقیقی یا حقوقی مشمول قانون کار،  قانون مالیات های مستقیم، قانون تجارت، قانون تامین اجتماعی و قانون مقررات و صادارت و واردات، قرار دهد و آن ها را نسبت به تکالیفی که قانون برایشان معین کرده، پاسخگو کند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی یا نیمه دولتی و حتی دولتی که مشمول مالیات و قانون کار هستند، نسبت به تکالیفی که قانون مشخص کرده، مسئول بوده و باید پاسخگوی مقررات در برابر عملکرد سالانه خود باشند. تکالیف از پرداخت حقوق و دستمزد و بیمه و مالیات پرسنل گرفته  تا پرداخت مالیات گزارش معاملات فصلی و ارزش افزوده و تنظیم صورت های مالی  و تحریر دفاتر قانون بر اساس آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی را شامل می شود.

در واقع اشخاص حقیقی یا حقوقی که مکلف به پاسخ گویی به نهادهای دولتی کشور از جمله بیمه و قانون کار و سازمان امور مالیاتی  و سایر وزارت خانه های مرتبط با کسب و کارشان هستند، بایستی در طول ماه و فصل و سال، گزارش عملکرد فعالیت خود را طبق استاندارد ها و فرمت هایی که قانون تعیین می کند،‌ ارائه کرده و مفاصا حساب بیمه و مالیات و تسویه حساب های قانونی را دریافت کنند تا فعالیت آن ها مصداق پولشویی و عدم شفافیت و مشمول جرایم پیش بینی شده نشود.

حجم فعالیت مودیان مالیات و بیمه پردازان در طول ماه و فصل و سال بسیار زیاد است و تنوع فعالیت ها سبب می شود تا بعضا یک شرکت یا پیمانکار بخش خصوصی، نتواند واحدی مستقل در حوزه مدیریت حساب و اسناد خود به منظور اجرای تکالیف قانونی، راه اندازی و راهبری کند. مخصوصا که این مباحث، نیازمند اشراف اطلاعاتی به نوع کسب و کار و اطلاع دقیق از قانون و بخشنامه های ماهانه است.

به این منظور، خدمات مالی و حسابرسی که موسسات فعال در این عرصه ارائه می کنند، در دستور کار مودیان مالیاتی قرار می گیرد تا چنین اموری را برون سپاری کرده و از خدمات فعالان تخصصی حوزه مالی و مالیاتی و بیمه،‌بهره مند شوند.

ناگفته پیداست  که متخصصان خدمات مالی، به واسطه اشراف اطلاعاتی بر قانون کار و بیمه و  مالیات و موضوعاتی که شرکت ها در طول سال با آن روبرو هستند، سریع تر و راحت تر و با هزینه کم تر، قادر به تنظیم امور مالی به منظور پاسخ گو نشان دادن شرکت/موسسه به  نهادهای قانونی هستند. این امور،‌ هزینه تمام شده مدیریت امور مالی یک بنگاه را کاهش داده و  آن را مشمول بخشودگی های مالیاتی و معافیت ها و هم چنین ضرایب خوش حسابی در تخفیف های مالیاتی می کند.

هر اندازه تنظیم اسناد مالی و دفاتر قانونی و مدیریت صحیح و اثربخش  امور مالی یک بنگاه، طبق استاندارد و با بالاترین سطح  شفافیت و صداقت صورت بگیرد، توان افزایی  مالی و مدیریتی شرکت افزایش یافته و اهرم مالی خوبی برای کسب تسهیلات از بانک ها و نهادهای دولتی می شود.

بنابراین، شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی که تکلیف قانونی بر عهده دارید، بهتر است با برون سپاری امور مالی خود، تمرکز مجموعه را از مسائل مالی به مسائل عملیاتی و وظیفه ذاتی سازمان متمرکز کرده تا مجموعه ای حرفه ای و تخصصی خوش سابقه، بتواند امور مالی مجموعه را به سرمنزل مقصود برساند.

بسیار اتفاق افتاده است که کارآفرینان جوان به خصوص استارت آپ ها و موسساتی که توسط دانش آموختگان تازه وارد دانشگاه ها راه اندازی می شود، به دلیل عدم اطلاع از مفاد قانون و بی اطلاعی از تکالیف قانونی، محروم از بخشودگی ها و معافیت های پیش بینی شده در قانون شده و گاها ظرف کم تر از ۳ سال،‌‌ به دلیل سردرگمی پرونده های بیمه و مالیات، عطای فعالیت تجاری را به لقایش بخشیده و شرکت را ورشکست یا منحل اعلام می کنند.

ملاصدرا با سال های تجربه و استفاده از کادری مجرب با  اتکا به مستندات تجربه های پیشین در ارائه خدمات به صدها شرکت و پیمانکار سراسر کشور، آماده است تا یار و یاور استارت آپ ها و شرکت های پیمانکاری و فروشگاه های کوچک و بزرگ در سراسر کشور شود تا آنان را در این  مسیر پر فراز و نشیب، همراهی کند.

 

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

هدایت های خود را واجد شرایط کنید و ارزش کلمه ای را که مشتری شما را دوست خواهد داشت ، تشخیص دهید

تماس بگیرید
image
image
image
image